woensdag 11 september 2019

Wat zal het worden tijdens de RUN Winschoten 2019?

Onderstaand lijstje van mijn prestaties tijdens de RUN Winschoten van de 5 opeenvolgende keren dat ik er deelnam zegt genoeg:
2014: 90 km. in 11:04:13, (=DNF),
2015: 100 km. in 11:54:28
2016: 50 km., (=DNF)
2017: 60 km., (=DNF)
2018: 10 km., (=DNF)

In 2015 liep ik RUN Winschoten helemaal uit (= feit).
Het jaar daarvoor en de jaren daarna lukte het me om verschillende oorzaken niet.

Deze bovenstaande planning uit 2016 lijkt mij nog steeds goed, de eerste rondjes kunnen zelfs in 1:09 of langzamer. Ik zou zelfs een negatieve split kunnen overwegen, namelijk 1:12 per rondje (= 50 km. in 6 uur) en na de 60 km. (in 7:12) te versnellen, of dit tempo van 1:12 per ronde vol te houden tot 75 km. (in 9 uur) en pas daarna te versnellen. Wat is wijsheid, als dat er al toe doet.

Voorts wil ik dit jaar vooral (zo lang mogelijk) op vetverbranding lopen, dus het insulinegehalte in mijn bloed zo laag mogelijk houden, en de maag/darmen zo lang mogelijk rust te gunnen. Vier tot vijf uur voor de start niet meer eten, en pre-race (en 1-2 keer gedurende de loop) een 1/2ltr. flesje water met een paar eetlepels appel cider azijn en citroensap gaat daar mogelijk/ hopelijk bij helpen, evenals de koffie met gember (verse en poeder) die ik geregeld drink en de laag glycemische energierepen die ik zal eten.
Als dit alles niet zal blijken te werken stap ik over op het worse-case-scenario: de vertrouwde muesli-bolletjes met kokos-olie en jam die ik ook als noodrantsoen bij me heb.

Kramp hoop ik te vermijden door magnesium- en kalium tabletten als suppletie te gebruiken.

Het punt is dat als ik dit jaar in Winschoten boven de 60 km. kom dit al voor mij de derde-best-prestatie aldaar zal zijn. Wat ik al mooi vind.
En als ik 90 km. in minder dan 11:04 haal zal dat mijn tweede-best zijn. Wat ik zeer mooi vind.
'k Ben benieuwd hoe ik de eerste 60 km. - 75 km. doorkom.

Verder zeg ik maar ff niks want er zijn zoveel factoren die meespelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten