woensdag 11 september 2019

De draad weer opgepakt.

Van schrijven op dit blog is de laatste tijd niet veel terecht gekomen.
Daarom hieronder een paar hardloop-gerelateerde posts die ik sinds 17 april j.l. op mijn FB plaatste (knippen&plakken, oftewel sleur&pleur):

17 april·
Billy goes to Naarden. Ik pak de draad weer op.
17 april loop ik meestal een ultra ter nagedachtenis aan mijn vader: Berkel-Naarden, waarbij ik ook, vooral, de beuk waar we na zijn crematie zijn as hebben uitgestrooid, bezoek. 'Meestal' is relatief want in 2013, 2014,2015, 2016 liep ik dat. In 2017 liep ik die dag de zestig van Texel en in 2018 was ik herstellende van een blessure.
Ook dit jaar (vandaag) kwam het er niet van, vanwege langdurend blessuregedoe, maar dat zal ook wel weer overgaan, dus heb ik vandaag een startschot gegeven: een 'start-to-run/train'-schot; en pak ik de trainingen weer voorzichtig op met als doel volgend jaar deze ultraloop Berkel-Naarden (83 km.) op 17 april voor de 5e keer te doen.

19 mei·
Update herstel / hardlopen.

Na een lange en voorzichtige herstel- en opbouwperiode deze week weer wat terug gekomen.
Oké, het was niet helemaal zo volgens plan want ik liep dit weekend in de voor mij niet geheel bekende omgeving van Lelystad, Flevoland, (vertrekpunt bij Het-Vegetarisch-Restaurant https://www.facebook.com/Het-Vegetarisch-Restaurant-243610929012600 van Guus, ook logiesadres). En aangezien ik bij iedere loopje de weg kwijt was geraakt loop je buiten al gauw wat meer km.'s dan gepland (terwijl ik het op de kaart zo mooi kon aanwijzen).
Dit weekend dus in 2 dagen de twee langste loopjes (van achtereenvolgens 14,89km. en 13,87 km.) gehad sinds juli vorig jaar. Het weektotaal was daarmee 43,39 km. op de teller (vorige gelijkwaardige piekweek was november vorig jaar).
En belangrijk: nu nadien geen last/ gevoel van de blessure, (vorige week met minder km's nog wel), wel wat spierpijn. Op ultragebied stelt het natuurlijk nog niets voor maar toch kan ik hier wel heel tevreden mee zijn.

19 juni·
Gemakkelijk zeg, inschrijven voor de RUN 100K
,
en overnachting regelen in Wedderbergen. Net gedaan namelijk.
14 September om 9 uur aan de start staan zal ook wel te doen zijn.

Verder doe ik er maar even het zwijgen toe.

27 juni·
On the road to RUN Winschoten.

Vanaf vandaag ga ik in ieder geval weer als marathonloper door het leven. :-)
42,70 km in 5 uur op de teller.

5 juli·
Net ingeschreven voor de Den Haag StrandMarathon.

Echt een favoriet bij mij. Gaat de 9de keer worden alweer.
Start om 16.30 uur en het is eb als we het strand opgaan. Desondanks is het een zware marathon, altijd al gebleken.
Zinin.

7 juli·
Weektotaal weer eens boven de 80km.

sinds vorig jaar. I'm back. :-) en pas er mooi tussen.
Voelt wel weer lekker.

30 juli·
Ben ik weer een ultralopert:

6 uurtjes op de been, 49,15 km. afgelegd. Kan ik wel tevreden mee zijn voor vandaag/deze week.
Warm, maar goede training voor RUN Winschoten daardoor. Bovendien: water/thee/koffie-only, met klein flesje MCT oil en stukje verse gemberwortel. En met theedoek nat gemaakt met water uit de vaart, hier en daar.

13 augustus·
Goed weer om te rennen.

Over de Wollefoppe (eerste rondje van 30km.). Extraatje zou zijn 1/2 M en daarna nog 9 km.
Bedoeling was totaal 60 km. in 7 uur (als training voor RUN Winschoten).
Eerste helft ging goed: 30,8 km in 3:30.
Maar ja, na bijna 5 uur onderweg een 'big crash' als gevolg van darmproblemen, en kon ik alleen nog wandelend (joggen ging zelfs niet meer) thuiskomen.
Alwaar in schuurtje (en gelukkig niet op straat): 'Jakkie bah' (say no more, geen details).

17 augustus·
Na een pre-race-(3 uur voor de start)-ontbijt

van havermout, ontbijtkoek, een paar dadels, suplementen, koffie en ACV+citroen was het tijd voor een herkansing om 61,2 km ( 60km.) op de teller te krijgen, liefst in 7:00 uur - 7:12 uur.
Qua tempo langzaam op gang gekomen, geleidelijk ging het wat sneller, en daarna zakte het weer in.
De eerste 30 km. niets gegeten, en daarna besloten de rest ook niet te eten. Water-(thee&koffie)-only, dus, op vetverbranding, wat wel een goede training is. Ingewanden hielden zich daardoor lekker rustig, geen problemen zoals afgelopen dinsdag. Na 5 uur even een spier-krampneiging gevoeld die ik door het innemen van 'n magnesium en 'n kalium-tablet verder heb weten te voorkomen.
Tussentiijden: 25,5 km. in 3 uur; 43 km. in 5 uur; 51 km. in 6 uur; alles nog mooi; maar werd daarna wel trager.
Voor vandaag wel tevreden met dit resultaat (61,20 km in 7:17:48).
Garmingegevens van deze loop op https://connect.garmin.com/modern/activity/3960629945

27 augustus·
U97. Training. Regio. 27-8-2019.

Middagtemperatur 31-32 graden. Pffffffffffff. Bijna (lees: eigenlijk) geen doen.
Vandaag een lange duurloop als training voor RUN Winschoten. Plan was 60 km in 7:00 - 7:12 uur. Maar dat plan werd weer genadeloos de kop ingedrukt door die Koperen Ploert. Doelstelling naar beneden bijgesteld, en daarna dat weer losgelaten en we zien wel. Na 51 km. (50km.) in 6:33:26 vond ik het welletjes.
Verzorgingspost in ons schuurtje ingericht; en veel gebruik gemaakt van het kleine watertappunt van Dunea op de hoek Herenstraat-Kerkstraat, nabij bakker Ammerlaan. Echt een uitkomst met dit warme weer.
Garmingegevens deze loop op https://connect.garmin.com/modern/activity/3995163950

1 september·
Wat ben je aan het doen vraagt FB.

Nou, lekker in de bank hangen met n tablet en relaxen van een piekweek: weektotaal, na de 33,5 km van vandaag, staat op 124 km.
Nu lekker 2 weken taperen voor RunWinschoten.
Zinin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten