maandag 16 juli 2012

6 uur lopen

Zaterdag 14-7-2012 liep ik mijn 12e Ultra. 'n 6 uurs: in 6 uur 54,25 kilometer afgelegd.

Voor route en gevevens van mijn Garmin: klik hier.

Het weer: koel, bewolkt, beetje regen, malse buien, droog, matige wind, niet warm, kortom: ideaal weer om te rennen. Start om 7.20 uur.

Het eerste deel was de route die ik al vaker heb gelopen: over de van Brienenoordbrug, Rotterdam Zuid, Erasmusbrug enz. en zo naar huis/de schuur, (tussenstand/tijd: een marathonafstand in 4:34:52, da's mooi en op schema volgens mijn planning). In de schuur had ik een 'pitstop' ingericht: emmer met spons, wat eten en drinken om te 'herladen'. Daarna weer verder, in de buurt nog 1 uur en 15 minuten rond 'rennen'.

In het 5e uur had ik een dip en ging het tempo er uit. Het was droog en werd wat warmer (inmiddels was het al 12.30 uur) en natuurlijk was ik al behoorlijk vermoeid. Ik kreeg het steeds warmer en doordat ik de wind mee had koelde ik niet meer af. En toen brak de zon ook nog door. Ook dat nog!!!! "Alsjeblieft, geen zon, maar regen. Regen, please, please, please!!!!!!!!!!" Gelukkig ging het regenen, eerst een beetje, later harder. Heerlijk.

Hier een paar foto's van onderweg.

Op de van Brienenoordbrug. (met m'n mobieltje)


Op de Laan op Zuid. (met dank aan Haimanot die onderstaande foto's nam en een stukje (1200 meter) mee liep).











En de Erasmusbrug over.


Alles bij elkaar heb ik er weer van genoten.

In een eerdere 6 uurs-loop (zie maart 2011) liep ik 10 meter meer. Echter: nu ging ik over de v. Brienenoordbrug en maakte ik pauzes i.v.m. foto's nemen. Ondanks de 10 meter minder was ik deze 6uurs dus eigelijk sterker.

Na thuiskomst even wat eten/drinken, 'n paar paracetamolletjes, douchen en 2 uurtjes in bed liggen pitten/rusten. En daarna als een haantje zo trots.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten