donderdag 26 mei 2011

De man met de hamer

Donderdag 26-5-2011 liep ik mijn 10e marathon. Het was mijn langzaamste tot nu toe.
De van Brienenoordbrug weer over:



42,2 kilometer in 4:55:45 (= gemiddeld 8,56 km/uur).
De eerste 3 uur ging het nog wel met bijna 9 km/uur (8,98km/u om precies te zijn). Maar daarna was het nagenoeg op en was daar ‘de man met de hamer’ en moest ik na km-punt 27 en km-punt 35 noodzakelijk af en toe een stuk wandelen. Bovendien kreeg ik last van mijn rechter heup.

Op zich is dat (wandelen) een goede training voor lange ultra’s. Als ik eens naar het Gooi ga in één run van zo’n 75-82 kilometer zal ik ook niet snel ‘hard’-lopen en lange stukken moeten wandelen.

Deze marathon was ook een strijd met de wind. Er stond een harde wind die steeds harder werd. De laatste circa 10 kilometer had ik hem mee. Ik moest me schrap zetten om niet te snel vooruit geblazen te worden.

Toen ik ½ uurtje thuis was ging het regenen. Voor de bui binnen. Toch wat mazzel gehad.

2 opmerkingen:

  1. Bij 42 marathons valt er wat te vieren!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan pas???? Ik zou zeggen bij 21. Is ook een mooi toepasselijk aantal. En is zeer binnenkort al in zicht (ik zit nu op 19 ;-)).

    BeantwoordenVerwijderen