woensdag 1 juni 2011

Uit de running

Een paar dagen geleden had ik het over 'de man met de hamer' vanwege de langzame marathon. Gisteren liep ik een herstel-loopje (van slechts 3 kilometer) om te zien hoe het er nu voor staat, het herstel, of het al weer lekker loopt.
Nou, het loopt helemaal niet lekker; het loopt helemaal niet meer zelfs. Eigenlijk kom ik tot de conclusie dat er geen 'man met de hamer' was (meestal is die er als je energie op is d.w.z. je door je voedingsstoffen heen bent en je heel erg moe bent) maar dat ik een serieuze blessure heb. Vandaar de pijn in mijn rechter bovenbeen/heup. Geen idee wat het is, misschien ergens een ontsteking / scheurtje of zo. De 4-Daagse van begin mei zal wel een duit in het zakje gedaan hebben. Misschien daarna weer te vlug een te lang stuk gedaan en had ik beter zo'n 27 kilometer (3 uur) i.p.v. 'n marathon kunnen lopen. Twee dagen voor de marathon liep in nog een snelle run van zo'n anderhalf uur (16,2 km. in gemiddeld 10,8 km/uur) en 'n week eerder 'n halve marathon in 9,4 km/uur en had ik geen centje pijn.
In ieder geval lijkt het mij beter nu een paar weken (of meer, maanden?) (absolute) rust te houden.

Daarmee komen de grootse plannen voor dit jaar (75 km en de loop naar 't Gooi) ook op de helling. Zal wel volgend jaar worden, denk ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten