vrijdag 31 december 2010

Lucky Man

Na een groot deel van de dag er over nagedacht te hebben trok ik toch de hardloopschoenen aan. Ondanks mijn pijnlijke scheenbeen die, na de vele kilometers door de sneeuw op mijn 'berg'schoenen, aan rust toe was. Dan maar 2 paracetamolletjes slikken om ter ere van Pa deze laatste dag van het jaar nog een Rondje Pa van 21,1 km. te lopen.
Daarmee bracht ik bovendien mijn jaartotaal op 3000 kilometer in 317 uur. Dat is gemiddeld 57,7 km/week. Overigens: vorig jaar liep ik 2868 km. Er zit dus (nog) progressie in.

Het was een mooie run, zij het erg traag (gemid. 8,5 km/uur) om me te ontzien.
Door een mooi helder en toch ook nevelig landschap in grijstinten. Gelukkig was de sneeuw al veel weg gedooid en liep ik overal op asfalt. Toen ik alweer op de terugweg de laatste 3 km. inging voelde ik me triomfantelijk. Die 3000 km. zou ik halen. Ik danste bijna i.p.v. ‘rennen’. Oeh, what a Lucky Man he was!

3000 kilometer dus in 317 uur.
Hier een grafiekje hoe het één en ander verdeeld is over het jaar.



Dit jaar liep ik o.a.:
4 marathons (elk 42,2 km) en
3 ultra’s (55,9 km, 51,3 km en 64 km.)

De teller staat nu op totaal:
M: 7
U: 8

De leukste/mooiste ultra was die naar Haarlem. ’n Mooie route, goed weer en goede support onderweg middels sms’jes.


(Nieuwe) doelen/plannen voor 2011:

• ±3000 km per jaar ‘bestendigen’
• minder/geen blessures oplopen
• 3x ’n absolute rustweek inlassen
• 3x pieken in weekomvang d.m.v. 4-Daagse-lopen (120-160-200 km)
• 1x Marathon 2-Daagse
• 12-uurs van 75 km (reprise) of iets meer
• 6-uurs van 54 km
• 75 km ultra (nieuw, nog nooit gedaan) in het najaar
• 64 km ultra (3e reprise, wordt al een aardige ‘gewoonte’)
• 55,9 km ultra naar Haarlem (2e reprise) als de bollen bloeien
• 51,3 km ultra de Rotte rond (2e reprise)

Maar eerst even uitrusten en vooral herstellen van m’n scheenbeenblessure. En een globaal jaarschema opstellen.
Na een goed herstel heb ik voor eind januari (eventueel begin februari) alvast de eerste 4-Daagse van 84,4 km (4xhalve marathon) gepland en eind februari een van 120 km (4x30km).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten