vrijdag 3 december 2010

Oliebollen-Marathon

Woensdag 1 december liep ik weer een marathon: via het BergseBos, Terbregge, v. Brienenoordbrug, Erasmusbrug, Euromast, Heemraadssingel, enz. terug naar huis.
Het was koud, natuurlijk, want het vroor en het waaide hard. Maar ‘t was gelukkig droog, d.w.z. het sneeuwde niet.
Ik had 8 boterhammen, ‘belegd’ met aardappelpuree (extra koolhydraten), en 1 liter bouillon en 1 ltr. sportdrank meegenomen. En dubbele sokken, broeken en shirts, en een muts, sjaal en handschoenen aangetrokken.
Vóór de v.Brienenoordbrug bedacht ik me al dat ik als traktatie op de hoek van de Heemraadssingel / Vierambachtstraat oliebollen zou kopen. ’n Oliebollen-Marathon dus.

Lopen ging goed, de eerste 3 uur haalde ik wel gemiddeld de 9 km/uur.
Eten ging ook goed.

De verse oliebollen waren heerlijk. Lekker warm en ik kreeg er weer een beter humeur van.

Drinken ging echter niet goed, te koud. Er zat op een gegeven moment ijs in mijn sportdrank. Daar word ik niet warm van en wil ik niet veel van drinken. En na 3 ½ uur kelderde mijn tempo door de kou, vermoeid- en stijfheid en de tegenwind onder de 8,5 km/u. Het laatste half uurtje leek op kruipen en was ik behoorlijk chagrijnig aan het worden.

Uiteindelijk had ik 6 boterhammen, 2 oliebollen en slechts ½ ltr. (= te weinig) gegeten/gedronken. En 42,2 km in 4:47:12.

Maar ondanks alles toch een tevreden gevoel, zij het de volgende dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten