zondag 19 december 2010

Long Snowy Distance

Vandaag zou de Rotterdamse Bruggenloop zijn. Lengte 15 km. Over o.a. de v. Brienenoord- en de Erasmusbrug. ’n Peulenschilletje (voor mij althans) zou ik zeggen. Ik had me er voor opgegeven, samen met mijn loopmaatje R. De loop ging niet door. M’n maatje annuleerde vanwege een pijnlijke schouder en ander klein ongemak/vallen i.v.m. sneeuw, ikzelf vanwege dat ik niet zonder m’n loopmaatje wilde meedoen. En tenslotte werd de loop afgelast door de organisatie vanwege de ernstige sneeuwoverlast.

Toen ben ik maar een stukje voor mijzelf gaan lopen: wat ik inmiddels een ‘Rondje Pa’ ben gaan noemen. Van huis uit naar crematorium Hofwijk en via Ackerdijk en Oude Leede weer terug. 21,1 km., een halve marathon dus. Meestal doe ik het rustig aan als LSD d.w.z. niet erg snel: Long Slow Distance. Nu als Long Snowy Distance. In 2uur20minuten. Onderweg voor deze keer maar eens wat foto’s met m’n mobieltje gemaakt. Geeft wat oponthoud, maar ja… zo vaak ligt er in de herfst (het is tenslotte nog geen 21 of 22 december geweest) niet zo veel sneeuw. Hoewel, vorig jaar toevallig ook; ook toen ging de bruggenloop daardoor niet door.
Vanwege de sneeuw had ik niet mijn hardloopschoenen aan maar mijn ‘berg’schoenen. Stevige, stugge stappers met goed profiel onder de zool. Dat leverde gisteren na 12,6 km. een blaar bij mijn grote teen op en die liep ik vandaag kapot. (ruim ’n jaar zonder blaren gelopen en nu dit, 't is ook altijd wat).

Hier wat foto’s van onderweg.

1


2


3


4


5

van boven naar beneden:
1-3. langs de Hofweg
4. bij Ackerdijk
5. de Boezem

Tenslotte nog dit:
Qua Ultra-doelstelling doe ik dit jaar niet zo veel meer. Ik probeer het jaar vol te rennen met in totaal 3000 km. Als het (= het weer en de weg) mee zit gaat dat wel lukken. Ik zit nu al ongeveer aan de 2870 km. dus nog 130 km. te gaan in 12 dagen. ’t Zou mooi zijn. 3 LSD-etjes van 30-33 km. en wat ‘klein spul’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten