vrijdag 5 september 2014

Training voor Run Winschoten.

In de aanloop naar de Run Winschoten heb ik in augustus vier trainingsmarathons/ultra's gelopen. Over de eerste (op 7 augustus) heb ik in het vorige bericht al geschreven. Hier een kort verslagje van de andere drie.

10 augustus een trainingsmarathon (M32) gelopen. In laag tempo en RunWalk (12,5' - 2,5').
Ging best goed: 43,95 km. in 5 uur precies.
De training bestond er ook uit om de eerste 30 km. (3 en 1/2 uur, ongeveer ) op water alleen te lopen. Daarna 1 en 1/2 boterham gegeten en op thee overgegaan. Verder niets. M.a.w. 5 uurtjes op 'n beetje eten en 1 ltr. drinken. En natuurlijk het bij vlagen vele water van de regen. Heerlijk gewoon (scheelt 'n flesje meenemen).
Het weektotaal stond die week hiermee weer eens op 115,93 km. Ook wel weer eens mooi.
De Garmin-gegevens en route M32 staan hier.

19 en 20 augustus liep ik een dubbeldekker.
Dubbeldekkerdag 1.
Rondje Rijn-Schiekanaal-3 (U33).
Deze dag als training Rondje Rijn-Schiekanaal-3 (U33).
50,73 km. in 6 uur. Met wat foto's.
Eerst een goed ontbijt om 6.30 uur. Gestart om 8.40 uur. De eerste 4 uur alleen op water gelopen. Daarna mijn gebruikelijke 'koek en zopie'.
Gaat goed zo.
De Garmin-gegevens en route U33 staan hier.
De foto's van onderweg staan hier.

Dubbeldekkerdag 2.
Rondje rond de Rotte (U34).
Inclusief skiberg.
53,1 km. in 6:59:07.
Chi va piano va sano e va lontano.
Wie langzaam loopt, gaat veilig en komt ver.
Het ging erg langzaam, zelfs langzamer dan ik had gedacht.
De Garmin-gegevens en route U34 staan hier.
De foto's van onderweg staan hier.

Hiermee hoop ik voldoende getraind aan de start in Winschoten te staan. Deze komende editie is het wat mij betreft vooral 'sfeer proeven'.
Ik denk/hoop 80-90 kilometer in 11-12 uur bij elkaar te kunnen lopen.
Dat zou al een verbetering van mijn PR op dit soort afstand zijn.

Volgend jaar ga ik voor de volle 100.
Maar daar kan ik nog 1 jaar voor trainen. En als ik nog steeds in de lift zit gaat dat (die 100 km. in 12 uur) wel lukken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten