donderdag 14 november 2013

6 uur lopen (3e keer).

Woensdag 13-11-2013 liep ik mijn 20e Ultra: 'n 6 uurs.
In 6 uur 54,22 kilometer afgelegd.

Het was mijn bedoeling een PR te lopen (de omstandigheden waren optimaal) maar het is me niet gelukt.
Doelstelling te hoog (56km. was mijn streven) en de tactiek was ook niet goed (te snel in de eerste paar uur). Na 3 en een half - 4 uur was ik al moe en het beu, en zag ik dat ik die 56 niet zou halen en aarzelde ik of ik zou uitstappen. Na even een stuk gewandeld te hebben besloot ik dat ik ook gewoon door kon gaan en de tijd vollopen, eind-afstand maakte me niet meer uit. Alzo ging ik verder.
Het bleef dus bij die 54,22 waar ik in het laatste half uurtje nog erg hard voor moest werken. Jaja, je krijgt het niet kado.

In voorgaande jaren liep ik 2 keer eerder een 6uurs. In 2011 54,26 km. en in 2012 54,25 km. Het is kennelijk voor mij erg moeilijk boven die afstand uit te komen. Misschien vaker een 6-uurs lopen voor meer ervaring in de indeling ervan en dan eens een keer beter (= verder; 54,6 - 55 km. zou ik al mooi vinden) hoop ik.

Voor route en gevevens van mijn Garmin: klik hier.

Tot zo ver.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten