zaterdag 21 september 2013

3 Marathons in 5 dagen

Deze week liep ik 3 marathons.
Doel/streven was 3 trainingsmarathons in 4:25-4:30 in een week. Steeds met 1 rustdag ertussen, (dus eigenlijk in 5 dagen). Dit als training om later dit jaar een poging te doen om mijn 6uurs-afstand te vergroten en een nieuw PR op de marathon te lopen. Bovendien is het een trainingsmethode om volgend jaar tot een Marathon-4Daagse te komen; wat ik daarna in de verre toekomst eens in een 50 km-4Daagse wil uitbouwen (als'teffekan)......

Dag 1 (dinsdag): M23.
7.30 uur gestart. Het weer: koel, stevige wind, wolken, af en toe een buitje, zon. Kortom: ideaal loopweer. 'n Enkele keer een stukje gewandeld (op de geijkte plek: na het viaduct bij het CBR). Looptempo goed vol te houden. (Tijd 4:24:55).

Dag 2 (donderdag): M24.
Ongeveer kwartiertje eerder gestart dan op dinsdag. Het weer: koel, heldere lucht en mistig/damp boven het gras, in het begin geen wind, later wel wat. Lopen ging goed, iets meer wandelpauzetjes ingelast maar toch anderhalve minuut korter erover gedaan dan de 1ste keer. (Tijd 4:23:20).

Dag 3 (zaterdag): M25.
Gestart om 7.06 uur.. 't Was rustig weer en nog wat schemerig. Wat me nu daardoor opviel was de maan, net niet meer vol, wat bleekjes maar voor ongeveer 'n uurtje goed gezelschap onderweg. Verder was het zo vroeg op de zaterdag opvallend stil. Rustig aan gestart, m'n bedoeling/verwachting was een tijd van 4:30. In het 2e uur raakte ik goed op dreef maar na twee en een half / drie uur voelde ik de vermoeidheid van de dagen ervoor toch wel en zakte het tempo wat in, om na 4 uur nog verder in te zakken. De koek was op. Maar uiteindelijk toch nog een verrassend mooie tijd.
Blij dat ik thuis was, iets eten, douchen en een paar uurtjes naar bed. (Tijd 4:24:45)

Alle dagen liep in zonder klachten op mijn minimalistische Saucony Virrata (0 mm drop).
Regelmatig nam ik deze periode een magnesiumtablet (3 per 2 dagen). Waarschijnlijk daardoor geen kramp(neigingen) gehad.
Tussendoor goed gerust, gegeten en gedronken, wat het herstel duidelijk bevorderde.
Ik ben dik tevreden.

Garmin gegevens en route: dag 1; dag 2; dag 3.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten