donderdag 23 mei 2013

Billy went to Haarlem (3e keer)

Woensdag 22 mei 2013 liep in mijn 17e Ultra: Berkel-Haarlem; 56,51 km. in 6:53:22.
Met zware rugzak en op sommige stukken een behoorlijke NW-wind tegen.

Al 2 keer eerder liep ik deze route (zie label onderaan). Vanaf het begin had ik de intentie om er een snelle run van te maken: de snelste op deze route, d.w.z. er ongeveer 6uur:30minuten over te doen. Tot halverwege (28 km.punt in ongeveer 3:15) was ik op schema. De eerste 3 uur ging verrassend goed (8,95 km/u) maar vanaf het 4e uur was het toch wel op.
Bij km. 46 (ergens in het 5e uur) had ik een behoorlijke dip en absoluut geen zin meer om nog te 'rennen' (eigenlijk was het al snelwandelen). Door landgoed Leyduin dan maar anderhalf km-tje gewandeld. In het laatste uurtje ging het wel weer, maar nog maar met ongeveer 7,7 km/u.

Het was bovendien de bedoeling met een kleine omweg langs de bollenvelden bij de Zilk te gaan. Maar helaas was nagenoeg alles al uitgebloeid en of de bloemen gemaaid. Alleen nog wat bladeren te zien. En daarvoor ga ik dus niet omlopen.
Ik was dus eigenlijk te laat (in de maand) met deze run. Volgende keer toch maar in maart/april.

Jammer was dat wel: geen bloeiende bollen en ook geen verbetering qua tijd. Het had daardoor meer het karakter van een routine-loop(je). Gelukkig was grandcafe Brinkman wel open en trakteerde ik me na afloop op jus d'orange, 2 koffie, appeltaart met slagroom, en 'n glas melk.

Hier de foto's die ik onderweg maakte:

En als laatste: de link naar de gegevens en route van Berkel-Haarlem van mijn Garmin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten