donderdag 21 maart 2013

Woerden-Naarden (reprise).

Deze week weer een zware week met een dubbeldekker:
in 2 dagen 84,4 km bijelkaar 'gerend'.

Ik wilde op maandag beginnen met een marathonafstand Woerden-Naarden, maar door een verkeerde start (telaat van huis weggegaan om op de metro&trein te stappen, extra wachttijd bij overstappen, te veel vocht in mijn lijf met bijbehorende probleempjes (lijf en toiletloze trein gaan niet goed samen), enz.enz..). Uiteindelijk resulteerde dat erin dat ik van treinstation Rotterdam Alexander terug gewandeld heb naar metrostation Rodenrijs (daar stond mijn fiets); 11,8 km in 2 uur en 10 minuten. Met een grote omweg doordat ze het Rottebanbruggetje aan het vervangen waren. Als je alles van te voren weet... Wat een gedoe..... Het voelde aan als een verloren dag.

Dinsdag de herkansing:
Vooraf nauwelijks iets gedronken en 1 uur eerder de deur uit. Half elf was ik in Woerden; na het omkleden in de stationshal kon ik uiteindelijk 10 voor elf starten.

Woerden-Naarden: 42,2 km in 5:39:02 (ja: erg, erg traag).
De eerste 2 uur ging (toch) nog met 8,2 km/uur.
in de open polder stond een flinke tegenwind;
zware rugzak met eten, drinken, kleding;
veel foto's gemaakt;
10 minuten bij de beuk.
En kennelijk nog niet optimaal uitgerust van de 4Daagse (134 km) van 2 weken ervoor

Hier zijn de gegevens en route van Woerden-Naarden van mijn Garmin.

En hier wat foto's van onderweg. Op Picasa:

De volgende dag (woensdag):

- eind van de ochtend: zonder 'bepakking' van wat dan ook (helemaal niets bij me); 21,1 km in 2:18:53 (9,1 km/uur), ging verrassend goed en lekker licht en vrij zonder bepakking.

- eind van de middag: met 2 mueslibolletjes en 'n flesje water op pad; 21,1 km in 2:27 (geschat want mijn Garmin sporthorloge had ik per ongeluk na 2 uurtjes stopgezet).
In het begin liep ik wat stram en traag maar gaande weg kwam het tempo er weer in (op 9 km/uur). Na 30 minuten voelde ik me echter wat licht en dizzy in mijn hoofd en moest ik wandelen en een bolletje eten. Daarna kon ik het gemiddelde toch nog op 8,6 km/uur houden.

Alles bij elkaar vanaf begin dit jaar best wel een paar zware trainingslopen gedaan: 1 marathon, 1 ultra (58,2 km), een 4Daagse (4 x 33,5km = 134 km), en deze week dus een dubbeldekker (84,4 km) ( = 1 marathon en 2 halve M's). Nu vooral goed uitrusten, herstellen (grote blaren op linker voet) en 4 weken tapperen volgens het boek van A. Smeets en H. Frenken.
Medio april staat Berkel-Naarden in de planning:
82-84 km. in een dag.

2 opmerkingen:

  1. Via mail kreeg ik van AVJ de volgende reactie die ik hier graag plaats:
    "Een goed beschrijving van reprise Woerden-Naarden. Ondanks blaren op linker voet ben je tot doeleinde aangekomen. Er voor een aplaus."
    AVJ

    BeantwoordenVerwijderen