maandag 13 juni 2016

U67. SPIE Rondje Voorne (4).

Zondag 12 juni liep ik Rondje Voorne, voor de 4e keer. Afstand volgens eigen Garmin 62,89 km., volbracht in 7:33:02.

Rondje Voorne loop ik als recreatieve landschapsloop waarbij ik geregeld een paar foto’s maak. Na de Bernisse, langs het Spui en het Haringvliet, vind ik het mooiste stuk vanwege de enorme ruimte.

Dat het zoals gewoonlijk ook deze keer geen ‘snel’ Rondje Voorne zou worden had ik van te voren wel ingeschat: Steenbergen24H was nog kort geleden (3 weken ervoor, terwijl er doorgaans 5 weken tussen zitten). Bovendien had ik ’n dag of 6 ervoor nog een fikse verkoudheid opgelopen en voelde ik me een paar dagen belabberd. Kortom: niet geheel fit aan de start. Maar wel goedgeluimd en er zin in hebbende. Het is namelijk best wel een favoriet rondje van mij. Ik wilde proberen over deze editie 7:27 te doen, dezelfde tijd als vorig jaar.

Zoals altijd was het warm weer. Om af te koelen had ik een theedoek bij me die ik geregeld kletsnat maakte en op m’n hoofd / in m’n nek legde. De wind was langs het Haringvliet schuin-voor en het regende een beetje (vond ik wel lekker), aan het strand was de wind eerst schuin-achter en later zelfs pal-achter. Het was laag water en goed beloopbaar strand, hoewel geregeld schuin. De vlakke stukken waren hier en daar nog nat (toch weer natte sokken).

T.o.v. vorig jaar: de eerste twee en een half uur nog ‘op schema’, daarna begon de klad erin te komen en begon ik achter te lopen; de 10 km. op het strand echter anderhalve minuut korter erover gedaan (gunstige wind) maar de achterstand bleef (constant ongeveer 6-7 minuten). Dat ik de tijd van vorig jaar niet kon evenaren was me na het strand (na 47 km.) wel duidelijk. Tussentijd 60 km in 7:14:45 vind ik nog wel mooi voor deze keer. De laatste twee komma nogwat km. had ik er duidelijk geen zin meer in om nog onder de 7:30 proberen te komen. Finishtijd werd uiteindelijk 7:33:02.

• Foto’s: klik hier.
• Garmingegevens en route: klik hier.
• Uitslagen: klik hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten