woensdag 24 juni 2015

SPIE Rondje Voorne, 14-6-2015.

Zondag 14-6-2015 deed ik mee aan SPIE Rondje Voorne, voor de 3e keer. Er waren niet veel sololopers, slechts 11 op de uitslagenlijst. Ik kwam als laatste binnen. 62,47 km.in 7:26:57. Toch nog zo’n 12 minuten sneller dan vorig jaar. Wat dat betreft ben ik tevreden.

Hier de uitslagen.

Ik had echter gehoopt/ ernaar gestreefd dat ik er ongeveer 7 uur over zou doen, met gemiddeld 8,8 km/uur over het geheel gemeten. RunWalkend.

Het weer was wat mij betreft redelijk optimaal: bewolkt, af en toe zon, niet te warm, weinig/nauwelijks wind. Maar de 10 km. op het strand was zwaar: het was vloed (of net geweest), geen hard zand. Integendeel. En oneffen.

Op het strand kreeg ik pijn in mijn rechter heup. Dus de wandelpauzes werden iets langer en het werd JogWalken. Na het strand kon ik door m’n heup niet echt versnellen, wat ik wel had gepland. De vermoeidheid liet zich bovendien goed voelen.

Een andere verzwarende omstandigheid was n.l. dat ik er in de dagen ervoor doordeweeks al 51 km. had opzitten, dus het weektotaal was na dit Rondje 112 km. ’n Piekweek qua kilometers dus.

Gelukkig geen kramp gehad, en ook geen blaren. Helaas weer wel een opgezwollen/pijnlijke linker wreef. Had ik ’n maand geleden na Steenbergen ook. Dat wordt weer ijs en de nodige herstel- en rusttijd.

Hier de Garmingegevens en route.
In een notedop hieronder wat tussentijden/afstanden:
- eerste 4 uur met ongeveer 9,1 km/u.;
- Marathonafstand in 4:45;
- 51,3 km in 6 uur;
- 60 km in 7:09.

Tot slot hier nog wat foto’s.
en een filmpje op YouTube: Over de finish.


http://billygoesultra.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten