maandag 27 april 2015

Billy went to Naarden (III).

Vrijdag 17 april 2015 ben ik van Berkel naar Naarden (in het Gooi, de bakermat van de familie Krijnen) gelopen, voor de derde keer alweer. 83 km. in 10:41:30. Dat is ongeveer 52 minuten sneller dan vorig jaar.

Hier alvast een paar linkjes naar wat (bewegende) plaatjes en wat gegevens:
• Filmpje op YouTube: klik hier.
• Foto’s op Picasa: klik hier.
• Garmingegevens en route: klik hier.

Dingen onderweg:

Ook dit keer vroeg opgestaan en op pad. Ik wilde met zonsopkomst bij de Rotte zijn om wat mooie foto’s te maken.

Langs de Rotte inderdaad wat foto’s gemaakt, hoewel het licht/de zonsopkomst niet zo spectaculair was als ik had gehoopt.
Na ongeveer 16 km. (2 uurtjes) consequent op RunWalk overgegaan.

In het begin was het nogal bewolkt, later zonniger. De hele dag toch wel pittige frisse tegenwind in de open gebieden. Het was daardoor ook best wel fris/koud. In besloten gebied waar de wind wegviel was het weer warm. De zon heeft al kracht. Dus ik had het afwisselend de ene keer koud en later warm.
Geluiden gehoord: Karekieten langs de Rotte, grutto’s in de polder /het weiland, meeuwen en sterns bij de plassen, bosfluiters in het Spanderswoud.
Tegen de verveling/ om de sleur te doorbreken: alle Ginkgo biloba’s (boomsoort) aan de rechterkant van de Reijerskoop in Boskoop aangetikt.

De eerste helft als gemiddelde snelheid 8,2-8,3 km./u. aangehouden om wat rustmarge in te bouwen. Na een stop van ongeveer 10 min. aan de Vliet te Noorden zo lang mogelijk 8 km/u geprobeerd aan te houden, wat op het laatst wel wat moeilijk werd. Zeker ook doordat ik in de omgeving van Breukelen twee keer voor de slagbomen van een open brug moest wachten. Maar toch is die 8 km/u me tot aan de beuk gelukt.
Bij de beuk 15 minuten gepauzeerd. Daarna weer op mijn gemak verder, met gemiddeld 7,6 km/u.

Dit keer in het geheel geen kramp gehad. En had ik voldoende (en niet te veel) eten en drinken bij me.
Na het aantikken van de deur van de Grote Kerk (centraal in de vesting gelegen) heb ik bij de dichtstbijzijnde supermarkt een Gooi- en Eemlander (plaatselijk krantje), een potje bruinen bonen en 1 ltr. melk gekocht waarna ik me trakteerde op een punt gebak met een glas thee.

Daarna rustig naar het station Naarden-Bussum gewandeld en met de trein, metro en bus weer naar huis terug.

Tot zo ver maar weer.


http://billygoesultra.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten